Wednesday, February 17, 2010

The remains of the daily

Enrique Lopetegui writes:

On October 8, 2008, at 9 a.m., the eight remaining employees of Rumbo de San Antonio received an ominous company email announcing a “mandatory” meeting at 10 a.m.

A Spanish-language daily newspaper chain first published in San Antonio in July 2004, Rumbo at its apex had more than 100 employees in SA alone before the owners turned it into a three-times-a-week tabloid and then a weekly. After four major layoffs in four years, I was one of the few employees left.


}}} full story {{{
.

No comments: